17 października 2022 roku odbyło się uroczyste zakończenie projektu pt. „Do kariery zawodowej nie ma żadnej windy, trzeba iść po schodach.” Projekt realizowany od 01.10.2020 do 30.09.2022 w ZSNG w Krośnie w ramach projektu: Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu było zorganizowanie 4-tygodniowych zagranicznych praktyk zawodowych dla 36 uczniów z klas trzecich, uczących się w zawodach: technik logistyk, technik geolog, technik gazownictwa, technik wiertnik.
Projekt został przygotowany we współpracy z partnerami Your International Training (YIT), irlandzką organizacją działająca w dziedzinie rozwoju zawodowego i edukacji oraz Braga mob portugalską organizacją działającą również w dziedzinie rozwoju zawodowego i edukacji.
W uroczystości podsumowania działań projektowych wzięli udział zaproszeni goście z organu prowadzącego szkołę (UM Krosna), dyrekcja szkoły, nauczyciele prowadzący kursy przygotowujące do wyjazdu, pedagog szkolny, uczniowie bezpośrednio zaangażowani w działania oraz pracownicy administracyjni szkoły.
Uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Szkoły Joanna Kubit – witając gości. Następnie panie koordynatorki przypomniały zebranym gościom główne informacje dotyczące realizacji projektu. W dalszej kolejności uczniowie zaprezentowali krótki program artystyczny pt.: ”Good Morning Naftówka”. Głównym celem tego przedstawienia było podzielenie się z pozostałą społecznością szkolną i gośćmi doświadczeniami i wrażeniami po odbytych praktykach.
Na zakończenie zebrani goście otrzymali drobne materiały upowszechniające projekt – zakładki do książek, bidony na wodę z logo projektu.
Czyż nie warto inwestować w siebie?
Praktyka zawodowa jako ważne ogniwo kształcenia wymaga starannego przygotowania!
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie technikum zdobyli praktyczne doświadczenie zawodowe za granicą oraz podwyższyli swoje umiejętności językowe. Podczas codziennych praktyk uczyli się także jak połączyć praktykę z przyswojoną wcześniej wiedzą. Mieli bezpośredni kontakt z szeroką gamą sprzętów niezbędnych w wykonywaniu pracy w określonym zawodzie. Poznali środowisko pracy, nawiązali liczne znajomości a co najważniejsze pokonali barierę językową. Zdobycie tego rodzaju doświadczenie z pewnością ułatwi im przejście z etapu nauki do zatrudnienia.
Koordynatorki projektu
Eliza Chodak
Magdalena Gajda