Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt.:
„Future in the past” (tłumaczenie: Przyszłość w przeszłości)
o numerze 2019-1-SKO1-KA229-060736-4 Akcja 2 Edukacja szkolna,
projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.
§ 1
Postanowienia ogólne
Projekt skierowany jest do uczniów VI Liceum Ogólnokształcącego znajdującego się Zespole Szkół Naftowo-Gazowniczych im. Ignacego Łukasiewicza w Krośnie od 1.09.2019 do 31.08.2021 roku. W projekcie uczestniczą szkoły z Litwy Norwegii, Słowacji i Polski.. Głównym Koordynatorem jest szkoła słowacka.
Na realizację projektu szkoła otrzymała kwotę 19 267,20 euro tj 82 188,10 złotych
Uczniowie wyżej wymienionych szkół będą uczestniczyć w pięciodniowych mobilnościach w krajach partnerskich (Słowacja, Litwa, Norwegia) i nabywać wiedzę dotyczącą II wojny światowej, pracować nad produktami końcowymi oraz rozwijać kompetencje językowe.
§ 2
Przedmiot projektu
Przedmiotem projektu jest organizacja uczniom ZSP Nr 4 w Krośnie wyjazdu na praktykę zawodową do Irlandii w dwóch terminach: I termin: październik 2018 r. oraz II termin: październik 2019 r.
§ 3
Warunki uczestnictwa
Uczestnikami Projektu będą uczniowie VI Liceum Ogólnokształcącego w Krośnie z klas I zarówno po Szkole Podstawowej jak i po Gimnazjum i II-ch, którzy spełniają warunki określone w § 5 niniejszego regulaminu. W działaniach projektowych może wziąć udział dowolna ilość uczniów. Natomiast w każdej mobilności do krajów partnerskich bierze udział grupa maksymalnie 10 uczniów i dwóch opiekunów. Nabór uczestników projektu zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję Rekrutacyjną. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić, i własnoręcznie podpisać „Formularz zgłoszeniowy” stanowiący /załącznik nr 1/ do niniejszego regulaminu.
§ 4
Harmonogram rekrutacji
- Do dnia 25.10.2019 r. / I mobilność- Słowacja/
do dnia 5.02.2020 r. /II mobilność Litwa/
do dnia 5.02.2021 r. /III mobilność Norwegia/
pobranie wypełnienie formularza zgłoszeniowego, podpisanie przez rodziców wraz ze zgodą rodziców i opinią wychowawcy klasy i złożenie go w sekretariacie szkoły. - Przystąpienie do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim
- Spełnienie przez kandydata kryteriów określonych w § 5 niniejszego regulaminu.
- Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowej (odpowiednio po 3 osoby do każdego terminu).
- Potwierdzenie udziału w projekcie zakwalifikowanych uczniów.
- Spotkanie informacyjno-organizacyjne z uczniami zakwalifikowanymi do wyjazdu.
- Spotkanie informacyjno-organizacyjne z rodzicami zakwalifikowanych uczniów.
- Podpisanie stosownych dokumentów.
§ 5
Szczegółowa procedura rekrutacji
- Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na stronie internetowej szkoły, przekazaną przez szkolnych koordynatorów projektu a także przez wychowawców klas licealnych.
- W rekrutacji zostanie zachowana zasada równości szans między kobietami
i mężczyznami. - Nad przebiegiem rekrutacji będzie czuwać Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- Dyrektor szkoły – p. J. Kubit,
- nauczyciel języka angielskiego – Bogusław Ginter,
- nauczyciel matematyki – Dorota Płatek
- I termin rekrutacji odbędzie się w październiku 2019 r.,
II termin rekrutacji odbędzie się w lutym 2020r.
III termin rekrutacji odbędzie się w lutym 2021r.
- W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona
w dowolnym momencie trwania projektu. - O udział w projekcie mogą starać się uczniowie (kobiety i mężczyźni), którzy spełniają poniższe kryteria.
- O ostatecznym udziale w projekcie decydować będzie najwyższa liczba punktów.
- W przypadku identycznej liczby punktów ostateczną decyzje podejmie Komisja Rekrutacyjna – po rozważeniu innych czynników, w tym motywację ucznia do udziału w projekcie, podejmowanie dodatkowych działań, uczestnictwo w dodatkowych zajęciach komunikacyjnych w języku angielskim, uczestnictwo w poprzednich mobilnościach.
- Poza liczbą 10 uczniów wybranych zostanie dodatkowo trzech uczniów, którzy znajdą się na liście rezerwowej.
- Uczniowie, którzy nie zakwalifikują się do projektu, jak i do grupy rezerwowej mogą złożyć odwołanie do Dyrektora Szkoły w ciągu trzech dni roboczych od dnia ogłoszenia list zakwalifikowanych uczniów.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołania.
- Uczniowie potwierdzają udział w projekcie na zebraniu z Dyrekcją Szkoły, szkolnym koordynatorem i zespołem projektowym.
- Uczniowie i ich rodzice /prawni opiekunowie/ podpisują zgodę na udział w projekcie, zapoznanie z regulaminem wyjazdu i przetwarzaniem danych osobowych w ramach realizacji działań projektowych stanowiących /załącznik nr 2/ do niniejszego regulaminu.
- Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych w ramach projektu i nie może uczestniczyć w mobilnościach.
- Uczniowie i ich rodzice podpisują przed wyjazdem inne niezbędne dokumenty.
§ 6
Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
- Każdy Uczestnik ma prawo do:
- nieodpłatnego wyjazdu na mobilność zagraniczną,
- otrzymania certyfikatów potwierdzających odbycie mobilności zgodnie z założeniami projektu,
- nieodpłatnego udziału w zajęciach zwiększających kompetencje językowe dotyczące praktycznego posługiwania się językiem obcym prowadzonych przez koordynatora projektu
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- do wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele prawni)
- uczestniczenia w spotkaniach upowszechniających projekt,
- wszelkich działań na rzecz promocji projektu, wskazanych przez zespół powołany do realizacji projektu,
- wypełniania wszelkich obowiązków i dokumentów wynikających z udziału w projekcie
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych w trakcie trwania wszelkich działań projektowych.
§ 7
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
- rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSP Nr 4 w Kośnie w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
- . Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zaświadczenie, zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego/.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie w każdym czasie.
Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.
Krosno, 10.10.2019 r.
Załączniki do regulaminu: