LOGISTYKA BEZ TAJEMNIC
„Logistyka nie jest wszystkim, ale wszystko bez logistyki jest niczym”.
Celem zajęć jest głównie rozwijanie pasji zainteresowań zawodowych oraz przygotowanie uczniów do olimpiad i konkursów logistyczno-spedycyjnych. Poprzez kształtowanie umiejętności analizy zadań problemowych, selekcjonowania danych – uczniowie podczas zajęć motywowani są do podejmowania trafnych rozwiązań i konstruktywnego wyciągania wniosków. Koło zainteresowań jest więc propozycją osobistego rozwoju naukowego ale skierowane jest również do tych, którzy potrzebują wsparcia merytorycznego oraz pomocy dydaktycznej z uwagi na pewne braki i zaległości programowe.
Uczniowie podczas zajęć rozwiązują zadania z zakresu gospodarowania zapasami i magazynem, planowania produkcji, dystrybucji towarów, transportu i spedycji, organizowania zadań w jednostkach gospodarczych i administracyjnych.
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów, podczas których uczniowie poszukują własnych rozwiązań i proponują konfigurację łańcuchów dostaw, dobierają środki transportu technologicznego oraz usprawniają przepływ materiałów np. w centrum dystrybucji.
Zajęcia koła mają na celu rozbudzać kreatywność uczestników w zakresie działań logistycznych, poszerzać zakres wiedzy logistycznej i innych kompetencji związanych z organizacją pracy w zespole, umiejętnościami interpersonalnymi oraz zdolnością analizowania własnych wyników pracy.
Praca na zajęciach jest realizowana w formie ćwiczeniowej i projektowej. Obie metody sprzyjają kształtowaniu wielu umiejętności, nawyków, przyzwyczajają do posługiwania się metodami myślenia i analizy z danej dziedziny wiedzy, w tym wypadku planowania logistycznego. Metoda ćwiczeniowa służy kształtowaniu umiejętności dobrej organizacji samodzielnej pracy i właściwego korzystania z dostępnych materiałów. Istotą projektu jest samodzielna praca uczniów służąca realizacji określonego zadania.
Harmonogram i czas realizacji koła – co roku – dostosowywany jest do planu zajęć uczniów.
Prowadzący zajęcia:
Magdalena Gajda