Idea powstania koła „WL logistic” oraz treści zawarte w programie służą zdobywaniu informacji w oparciu o Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe. Jest to innowacyjna me

toda kształcenia na przedmiotach zawodowych logistycznych, która pozwala uatrakcyjnić przekaz wiedzy logistycznej i zwiększyć efektywność nauki, dzięki wykorzystaniu praktycznych rozwiązań na co dzień stosowanych w firmach.

Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe są innowacyjnym narzędziem edukacyjnym, stworzonym w odpowiedzi na potrzeby szkół ponadgimnazjalnych kształcących na kierunku technik logistyk. W oparciu o system Epicor iScala, wykorzystywany w największych firmach logistycznych, uczniowie mają pierwszy kontakt z oprogramowaniem biznesowym przydatnym w ich późniejszej pracy. WLLSiM to nie tylko praktyczniejsza nauka zawodu, ale również elastyczne podejście do potrzeb edukacyjnych. Zastosowane rozwiązania pozwalają na samodzielną naukę w oparciu o podręczniki i inne materiały dydaktyczne dostępne na stronie projektu oraz przekazane do szkół, które pracują w oparciu o to innowacyjne rozwiązanie.

Cele Wirtualnych Laboratoriów.

  • Celem zajęć w laboratorium logistyczno-spedycyjnym jest nabycie praktycznych umiejętności, bazujących na wiedzy ujętej w takich przedmiotach jak: „Podstawy logistyki”, „Transport i spedycja”, „Ekonomika logistyki”, „Laboratorium magazynowe”. Uczniowie zapoznają się z warunkami pracy na typowych dla absolwentów stanowiskach pracy, ich specyfiką i zasadami współpracy.

Korelacja założeń programowych koła „WL logistic” z treściami realizowanymi w szkole w zakresie takich przedmiotów jak:

  • informatyka;
  • przedmioty zawodowe logistyczne – Podstawy logistyki, Transport i spedycja, Ekonomika logistyki, Laboratorium magazynowe.

Formy realizacji

  • Praca na komputerach z systemem informatycznym WLLSiM w oparciu o oprogramowanie biznesowe klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning).

Miejsce i czas realizacji zajęć

  • pracownia logistyczna 308 (jedna godzina tygodniowo od września 2019 do czerwca 2020), piątek:  godz. 7.10 – 7.55

Prowadzący

  • mgr inż. Tomasz Czaja.

Literatura i strony internetowe

  • Podręcznik dla nauczycieli TOM I WPROWADZENIE TEORETYCZNE;
  • Skrypt dla uczniów TOM I WPROWADZENIE TEORETYCZNE
  • Podręcznik dla nauczycieli TOM II ZADANIA I INSTRUKCJE ;
  • Skrypt dla uczniów TOM II ZADANIA I INSTRUKCJE;
  • http://www.laboratoria.wsl.com.pl/

Uczestnicy

  • uczniowie ZSP Nr 4 w Krośnie – klasa I Ls;
  • liczba uczestników maksymalnie do 30 osób.

Spodziewane rezultaty po zrealizowaniu programu zajęć pozalekcyjnych

  • nabycie umiejętności obsługi programu  komputerowego iScala;
  • zwiększenie zainteresowana naszych uczniów możliwościami wykorzystania i zastosowania oprogramowanie logistycznego w firmach logistycznych
  • kształtowanie umiejętności łączenia teorii z praktyką i utrwalenie dotychczas nabytych wiadomości,
  • wyrobienie u uczniów umiejętność samodzielnego i właściwego stosowania przepisów logistycznych.
  • uzyskanie certyfikatu ukończenia Wirtualnych Laboratoriów w zakresie podstawowym jak i rozszerzonym, który podnosi ich konkurencyjność na rynku pracy oraz ułatwia proces rekrutacji na studia.