Idea powstania koła „WL logistic” oraz treści zawarte w programie służą zdobywaniu informacji w oparciu o Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe. Jest to innowacyjna me
toda kształcenia na przedmiotach zawodowych logistycznych, która pozwala uatrakcyjnić przekaz wiedzy logistycznej i zwiększyć efektywność nauki, dzięki wykorzystaniu praktycznych rozwiązań na co dzień stosowanych w firmach.
Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe są innowacyjnym narzędziem edukacyjnym, stworzonym w odpowiedzi na potrzeby szkół ponadgimnazjalnych kształcących na kierunku technik logistyk. W oparciu o system Epicor iScala, wykorzystywany w największych firmach logistycznych, uczniowie mają pierwszy kontakt z oprogramowaniem biznesowym przydatnym w ich późniejszej pracy. WLLSiM to nie tylko praktyczniejsza nauka zawodu, ale również elastyczne podejście do potrzeb edukacyjnych. Zastosowane rozwiązania pozwalają na samodzielną naukę w oparciu o podręczniki i inne materiały dydaktyczne dostępne na stronie projektu oraz przekazane do szkół, które pracują w oparciu o to innowacyjne rozwiązanie.
Cele Wirtualnych Laboratoriów.
- Celem zajęć w laboratorium logistyczno-spedycyjnym jest nabycie praktycznych umiejętności, bazujących na wiedzy ujętej w takich przedmiotach jak: „Podstawy logistyki”, „Transport i spedycja”, „Ekonomika logistyki”, „Laboratorium magazynowe”. Uczniowie zapoznają się z warunkami pracy na typowych dla absolwentów stanowiskach pracy, ich specyfiką i zasadami współpracy.
Korelacja założeń programowych koła „WL logistic” z treściami realizowanymi w szkole w zakresie takich przedmiotów jak:
- informatyka;
- przedmioty zawodowe logistyczne – Podstawy logistyki, Transport i spedycja, Ekonomika logistyki, Laboratorium magazynowe.
Formy realizacji
- Praca na komputerach z systemem informatycznym WLLSiM w oparciu o oprogramowanie biznesowe klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning).
Miejsce i czas realizacji zajęć
- pracownia logistyczna 308 (jedna godzina tygodniowo od września 2019 do czerwca 2020), piątek: godz. 7.10 – 7.55
Prowadzący
- mgr inż. Tomasz Czaja.
Literatura i strony internetowe
- Podręcznik dla nauczycieli TOM I WPROWADZENIE TEORETYCZNE;
- Skrypt dla uczniów TOM I WPROWADZENIE TEORETYCZNE
- Podręcznik dla nauczycieli TOM II ZADANIA I INSTRUKCJE ;
- Skrypt dla uczniów TOM II ZADANIA I INSTRUKCJE;
- http://www.laboratoria.wsl.com.pl/
Uczestnicy
- uczniowie ZSP Nr 4 w Krośnie – klasa I Ls;
- liczba uczestników maksymalnie do 30 osób.
Spodziewane rezultaty po zrealizowaniu programu zajęć pozalekcyjnych
- nabycie umiejętności obsługi programu komputerowego iScala;
- zwiększenie zainteresowana naszych uczniów możliwościami wykorzystania i zastosowania oprogramowanie logistycznego w firmach logistycznych
- kształtowanie umiejętności łączenia teorii z praktyką i utrwalenie dotychczas nabytych wiadomości,
- wyrobienie u uczniów umiejętność samodzielnego i właściwego stosowania przepisów logistycznych.
- uzyskanie certyfikatu ukończenia Wirtualnych Laboratoriów w zakresie podstawowym jak i rozszerzonym, który podnosi ich konkurencyjność na rynku pracy oraz ułatwia proces rekrutacji na studia.